Att börja om från början

Igår, (måndag) fyllde jag 19 år!
Hade inte önskat mig något speciellt förutom en extern hårddisk. Kände inte heller att jag brydde mig om sådant som hör till födelsedagar; Sång, presenter, tårta, gratulationer... Antar att det beror på att man inte längre är ett barn och ser inte fram emot sådana saker lika mycket som man gjorde förr.
Vad jag gjorde på min födelsedag var i vilket fall som helst riktigt roligt!

Kl 3 på måndag morgon (söndag natt..?) grattar en kompis mig på Facebook och frågar hur jag ska fira min födelsedag. Då jag inte planerat något och då jag inte egentligen brydde mig så mycket om att fira den egentligen svarade jag att jag inte hade några som helst planer. Då svarar han: "Bra! Var i stan kl 13 då! ". Jag frågade då om varför jag skulle vara det, och då svarade han att det skulle vara en överraskning och att det därmed var hemligt (jag hatar hemligheter!). Och efter en liten diskussion om bussar (O, välsignade och älskade Västtrafik! <3) så bestämde vi att jag skulle åka in till stan vid två.
Vid halv 2 på dagen var jag inne i Kungälv och min kompis var också där så vi fortsatte åka in till Göteborg där vi träffade ytterligare några människor. Jag hade fortfarande inte fått reda på vad vi skulle göra, men vi gick till drottningtorget och hoppade på spårvagn 4 mot Mölndal - och då misstänkte jag att vi skulle spela Laserdome, men jag var inte säker. Väl på hållplatsen någonstans i Mölndal får jag massa tröjor hängda över huvudet så att jag inte ser någonting. Sjukt läskigt att inte kunna se var man går! Och efter en stund var vi framme - för att spela Laserdome! :D
Vi var fem personer och på stället fanns det redan fyra småkillar som hade spelat mot varandra. Det beslutades att vi skulle spela mot dem, de var röda och vi fick vara gröna. Jag som aldrig tidigare spelat Laserdome hade ingen aning om hur man lyckades träffa folk utan att själv bli träffad men lyckades efter ett tag förstå hur man gjorde och spöade skiten ur småungarna! De var faktiskt riktigt bra, men jag träffade dem exakt lika gånger som de träffade mig! Däremot hamnade jag på plats 6 av 9, men för att vara min första gång så är jag rätt nöjd ändå att jag inte kom sist.
Därefter gick vi ut i sommarvärmen mot hållplatsen och tog spårvagnen mot Korsvägen. Först gick vi mot Universeum, men fortsatte mot något konstmuseum. Men innan vi var framme vid museet så slänger de på mig massa tröjor igen på mitt huvud för att jag inte ska se någonting. De snurrar mig och sedan börjar vi gå - fortfarande lika läskigt! När jag blev av med tröjorna var vi framme vid Liseberg! 
Vi gick in och åkte massor av attraktioner resten av dagen, vilket var riktigt roligt! I slutet av dagen blev jag däremot kidnappad ännu en gång och hamnade vid attraktionen Gasten. Hade inget val, var i princip tvungen att gå den, men har i och för sig inga som helst problem med det. Det är faktiskt en OTROLIGT rolig attraktion! Jag fick gå längst bak så jag blev inte skrämd överhuvudtaget. Däremot skrattade jag åt de framför som verkligen skrek HELA tiden! Trodde jag skulle dö av kramp i magen efteråt!
Efter det sade jag hejdå och tackade för den otroligt grymma dagen! Denna födelsedagen har lätt varit en av de bästa (när jag fyllde 8 var jag på Legoland, när jag fyllde 17 var jag i Israel)! Nu är det i alla fall bevisat att man kan ha en grym födelsedag även om den inte firas på ett "traditionellt" sätt med familj, tårtor, kakor, sång och presenter. Vad ska man med sådant till när man har grymma kompisar som förgyller ens dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0