Sommar...?

Dag 22.
Nothing new.
Inget händer.
Dött i skogen, jao!
Undrar när solen ska titta fram och ge liv till denna dystra värld! (Haha, känner mig som en deprimerad poet...)
Nej, men i alla fall :D
Sedan jag tog studenten den 1a juni (OYEAH), har jag inte gjort någonting, och det känns inte riktigt bra. Jag förstår inte var dessa tre veckor har tagit vägen! Vissa helger har jag varit ute och festat (hihi), men varit för trött och gått hem redan vid tolv! Andra helger har jag spenderat hemma...vid datorn...eller med kompisar. På veckodagarna jobbar alla mina kompisar och olyckligtvis har jag inte hittat något sommarjobb. Eller ja, hittat har jag gjort massor! Och har sökt dem med. Men INGEN kontaktar tillbaka. SJUKT dålig stil!
Men tack vare min kära kusin som skrev ett inlägg på facebook och gjorde lite reklam för mig, att jag är bra på att ta hand om hushåll, barn och är bäst på att klippa gräs, så fick jag ett sommarjobb! Dock kommer jag inte jobba så ofta men det känns ändå bra eftersom att det verkar som att det kommer bli roligt. Dessutom känns det bättre att göra något än ingenting.
Jag har dessutom fått en dålig vana att vara vaken på natten och sova på dagen. Häromdagen somnade jag kl 8 på morgonen och vaknade halv 3. På ett sätt känns det inte riktigt värt att vara vaken på dagen eftersom att det ändå inte är särskilt fint väder. Dessutom älskar jag natten! Jag tror jag är en nattmänniska. Jag har alltid älskat att vara vaken på natten. Det beror väl främst på att det är lugnt och tyst. Även fast jag bor i skogen så lever jag i en familj där vi är sex personer, vilket betyder att det INTE är lugnt och tyst. Så natten är i princip den enda tiden på dygnet då man kan få vara i fred och göra det man vill, sålänge man är tyst...
Idag har jag i alla fall planerat att städa mitt rum (innan min mor blir galen... (a) ), vilket jag ska försöka börja med nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0