Ännu en vecka...

...har gått! 
I onsdags hade vi en heldag med enbart laboration! Laborationen handlade om att man skulle identifiera en gen som kan ge ett slags skydd mot HIV. Detta gjordes med hjälp av DNA extraktion, PCR (polymerase chainreaction) och gelelektrofores. Det var en relativt lätt laboration som jag i princip gjort tidigare, dessutom fick vi varsin laborationsrock! :D . Efter laborationen var det också vår uppgift att skriva en laborationsrapport. Jag är mycket glad över att lärarna på LM Engströms gymnasium tvingade oss att skriva såpass många laborationsrapporter som vi skrev under de tre åren. Att skriva en laborationsrapport nu är inga som helst problem! Jag och min laborationspartner skrev den redan i torsdags och det är bara diskussionen som ska finslipas ytterligare innan den är redo för att lämnas in!
Igår hände det inget speciellt utöver det vanliga. Föreläsning, plugg och sedan hem för att kolla House M.D!
Idag däremot träffade jag de tjejerna jag umgicks med på gymnasiet. Vi gick runt i stan lite, letade efter ett fik, fikade, pratade och vandrade runt mer i stan. De flesta av dem har jag inte träffat under hela sommaren, så det var riktigt roligt att få reda på vad de sysslat med och planerar att göra i framtiden. Vi har alla valt så många olika vägar sedan gymnasiet och vi alla är nöjda med de beslut vi tagit.
Nu ikväll/inatt ska jag kolla på Kung Fu Panda 2 och förmodligen kolla ytterligare några avsnitt av House. Eftersom jag känner att jag börjar bli sjuk ska jag nog sova tidigt inatt. Känns som att det behövs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0