Addiction

Jag tror vi alla har någon slags hobby som har stor betydelse för oss. Något som är unikt för en själv och är utmärkande. För mig var det att samla på femtioöringar, vilket jag gjort sedan 8 års ålder. Jag fick 6 st av min farfars bror, som var min "fjäskarkompis", och jag tyckte att de var jättemånga! Då bestämde jag mig för att samla på dem. Och tio år senare hade jag över 1300! Och hade förmodligen haft fler om inte silverfemtioöringarna hade samlats in några år tidigare. Nu har jag dock bara en femtioöring från varje år kvar, då de samlades in förra året.

Men för fyra år sedan lärde en kompis mig att lösa Rubiks Kub. Jag satt med den konstant. Jag skaffade en 2x2x2 kub och lyckades lösa den. Därefter skaffade jag en 4x4, 5x5 och tillslut en 7x7 kub. Och lyckades med mycket slit att lösa dem med. Jag blev besatt av det färgglada pusslet!
Det finns fortfarande fler olika slags kuber att lösa, men jag har även börjat samla på föremål som ser ut som kuber.
Jag beställde även en canvastavla med en bild jag fotat på mina kuber i storleken 60x90 från SmartPhoto. Blev riktigt nöjd med tavlan då jag var osäker på hur bra kvalité det var på bilden. Men den blev faktiskt bättre än vad jag trodde att den skulle bli!
Nedan finns några av de nya kuber jag har köpt. De jag har inte har med på bild är en Rubiks Kubmugg och en saltkvarn i form av en kub.
Canvastavla

Skewb
Rubik's Twist

Väcklarklocka / Sparbössa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0