Estetaren inom mig

Inom naturvetarvärlden så sägs dagligen skämt om estetare och samhällsvetare. Så som "Varför kan man inte derivera en samhällare?" och "Varför kan inte estet vara en derivata?". Kort och gott så "gillar" inte naturvetare estetare. 

Själv har jag alltid älskat musik. Och fram tills dess att jag var 16 lyssnade jag bara på klassisk musik. Det var inte förrän Spotify kom och öppnade upp musikvärlden för mig som jag hittade exempelvis Skillet. Det var en bra kombination av klassiskt och rock. Och allteftersom tiden gick drogs jag mer och mer åt rocken. Nu lyssnar jag på Skillet, Red, Seether, Papa Roach, Blindside, Switchfoot etc.
Men jag har inte heller bara lyssnat på musik i mitt liv utan faktiskt spelat fiol sedan jag var sju år gammal. Gick även på pianolektioner när jag var yngre men slutade av någon anledning. Det jag lärde mig på de lektionerna har iallafall följt med mig till idag och jag har på egen hand lärt mig spela flera låtar med hjälp av noter jag hittat. Den andra delen av estetaren inom mig älskar fotografering!
De senaste dagarna har jag av någon konstig anledning blivit extremt kreativ. Satt i flera timmar under påsken hemma hos min mor och far och försökte lära mig "Comptine d'un autre été" av Yann Tiersen. Efter ett dygn kunde jag hela låten utantill. Men självklart är det bara flowet i låten som jag måste arbeta lite mer med. Jag har även börjat spela fiol igen, vilket jag inte gjort sedan i december! Även kameran har jag greppat flera gånger! Jag hoppas verkligen att denna kreativitet ska stanna kvar hos mig ett tag till. Mår så bra när jag får vara kreativ!
Fick för mig att fotografera igårnatt och här är resultatet! Bilden är inte av bästa kvalité (det är faktiskt svårt att fotografera sig själv) men jag jobbar på att bli bättre på att fotografera mig själv med stativ och fjärrutlösare! Måste nog skaffa bättre ljussättning också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0