Jobbsökande

När det kommer till att söka jobb får man verkligen inte vara kräsen. Vet inte hur många jobb jag har sökt till sommaren. Har gått ut och lämnat CV, mejlat och frågat om de söker något och ja. Har hållit på en hel del med andra ord, utan att få napp. Det är lite panik det där med att fixa sommarjobb. Jag bor inte hemma så jag behöver jobba för att kunna betala hyran, mat etc. Tur för min del är iallafall att jag har sparat massa pengar sedan i höst att ha nu i sommar ifall att det totalt skiter sig. En viss del av dessa pengar kommer att gå till resan jag ska göra i sommar, medan resten får vara till min överlevnad. Kommer förmodligen kunna spara mer nu när jag ska jobba i slutet av april på Vetenskapsfestivalen. 
 
Jag är helt slut idag! Har inte gjort någonting men är ändå nästintill döende... Näsan rinner, jag nyser, hostar och mår bara bajs. Skulle ha tagit tag i plugget idag också men det lär väl aldrig hända. Tänker hela tiden att jag förtjänar lite ledigt, men det tänker jag ju hela tiden! Får väl se när ångesten vinner och jag verkligen tar tag i det.
På tal om plugg är jag dessutom så otroligt nervös! Skrev tentan för snart tre veckor sedan, och har inte fått resultatet än! Jag vill verkligen veta om jag fick VG eller G, eller om jag ens klarade den... Förmodligen får jag resultatet på fredag. Längtar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0