Lakrits!

Tågbiljett är fixad upp till Stockholm nu på fredag! Ska hälsa på familjen samt gå på lakritsfestivalen på lördagen. Jag hade anmält mig till att vara "modell" på lakritsfestivalen, åt en person som gör roliga saker med ballonger. På lördag ska hon göra en klänning i ballonger, som jag ska få gå runt i! :D 
Jag har sedan ett antal år tillbaka velat gå på lakritsfestivalen, och nu är det äntligen dags! Längtar så oerhört mycket! 
Under veckan blir det dock att skriva på grupparbetet som ska in nästa torsdag. Ska skriva om en bakterie (Streptococcus pyogenes), och om dess livsstil och hur man sekvenserade bakteriens genom. Denna bakterie ger ofta upphov till halsfluss, men kan även ge upphov till necrotizing fasciitis, vilket menas med att bakterien är "flesh-eating". Den växer under huden som i princip ruttnar och ramlar av. Otroligt mysig bakterie! :D

Nu är det i vilket fall som helst dags för mig att packa väskan och dra och träna, ciaao! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0