Skor!

Gick upp 5 imorse eftersom killen skulle börja jobba 7 ... Så jag är dödstrött!  Vaknade dessutom mitt i natten eftersom det kliade i halsen. Hade förberett med ett glas vatten, vilket inte hjälpte, så tog en Fisherman's halstablett, med smaken salmiak. Kliandet i halsen försvann och jag kunde somna om. Varje gång jag är förkyld får jag jobbig rethosta. Oftast hjälper det inte att hosta för att det som kliar ska försvinna heller. Var hos läkaren för något år sedan som gav mig tipset att ta anti-inflammatoriska värktabletter; med andra ord Ipren, Ibuprofen, Ibumetin etc. Varför? Att det kliar beror på att halsen är svullen. Med dessa värktabletter får man ner svullnaden. Det hjälper faktiskt till viss del. Brukar ta det innan jag ska sova eller innan föreläsningar så jag slipper hosta halsen av mig. Många påstår att dricka te är bra. Ja, möjligtvis om man har ont i halsen. Men inte när hostan beror på svullen hals. Svullnad + värme = mer svullnad. För mig kliade det bara mer. Kallt vatten är då väldigt mycket bättre. Choklad (kakao) är tydligen bra mot hosta då det innehåller ämnet teobromin som är effektivare än ämnet kodein som finns i hostmediciner. 100 gram mörk choklad ska hjälpa mot rethosta. Får testa det! 
 
Men jag ligger hemma i sängen nu och ska sova/kolla Doctor Who. Har fotat mina nya skor jag köpte häromdagen så lägger upp en bild lite längre ner i inlägget.
 
Idag ska jag inte göra någonting. Bara vila! I slutet av september/början av oktober är det säsongspremiär av alla serier också! (De flesta). Jag ska surfa runt lite senare och kolla vilka serier som kommer ut när och skriva upp det. Brukar nämligen göra det i ett exceldokument eftersom jag inte orkar hålla alla datum i huvudet.
 
Och här är mina skor! Så otroligt bekväma att ha på sig och gå i. Novita, köpta på Scorett. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0