Första advent!

Kort sammanfattning av denna helg är: slapp. Har inte gjort något annat än att slappat och spelat. Igår var jag och killen helt ensamma hemma hos honom så vi kollade serie, spelade, kollade serie, spelade etc. Och åt mat såklart! Han skulle jobba idag så vi åkte in till stan. Båda hade ju glömt att ladda sina busskort också, yay! Men som tur var hade jag ett kontantkort vi både kunde åka på. När vi åkte förbi Kungälv såg vi en stor gran på torget som folk dansade runt. Gör man det redan den första advent!? Känns som att det är en sån hysteri kring julen. Ja, julen är mysig, men allt är så himla överdrivet nu. Julpynt så fort Halloween är slut, och julmust och pepparkakor till och med innan Halloween. Jag kunde till och med känna doften av lussebullar i centralen för bara några veckor sedan. Att göra allt det där i december är okej. Det är först i december som jag anser att julstämningen ska komma. December ÄR typ julen. 24 dagar av väntan till höjdpunkten. Och det är mysigt. Men man kanske ändå ska tagga ner lite och börja med allt juligt tills nu. Tills idag, första advent.
 
Jag passade på att träna idag eftersom jag hoppade över att träna en massa dagar den senaste veckan. Men nu har jag iallafall tränat fyra dagar! Både cyklat en timme, tränat ben och axlar. Gick även och handlade efteråt. Hinner aldrig det i veckan eftersom jag börjar 13 och slutar 15 nästan varje dag. Och nu är jag dödstrött. Har lust att lägga mig och sova tills tidens ände. Men jag måste tyvärr skriva min labbrapport =/
 
Köpte lite choklad när jag handlade. SÅ GOTT.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0