Julshopping

Så, hur gick tentan för mig igår? Med tanke på att jag bara hade pluggat tre dagar (jag brukar börja minst två veckor innan) och med tanke på att tentan inte alls var ett "quiz" som föreläsaren sa, utan en tenta på 13 (!!) sidor och 20 frågor, där man skulle förklara mycket, så gick det nog faktiskt bra. Det var väl bara några enskilda frågor jag var lite osäker över, men det mesta kunde jag sedan innan. Jag tycker inte att jag lärde mig så mycket nytt under denna kursen bortsett från antibiotika resistans och vad man gör och kan göra för att tackla det problemet. I övrigt var kursen mest repetition, iallafall föreläsningarna. Men de arbeten vi har gjort, som Case Study och nu snart presentationen i januari men även labbarna och rapporterna, tycker jag att jag har lärt mig mer på. Iallafall mest nya grejer. Det upplägg vi har haft på denna kurs borde fler kurser har. Att arbeta om ämnet istället för att sitta och läsa i en bok om det. Man lär sig mer av att använda det man kan och man sätter sig in i ämnet mer när man arbetar med det än om man bara läser om det. Jag kommer ju självklart ihåg en del av vad jag har lärt mig de senaste åren på universitetet. Men det jag har lärt mig mest av och det jag kommer ihåg mest av är faktiskt det jag har arbetat mest med, och inte det jag har suttit och läst i två veckor om. 
 
Men nog om skola nu! Jag och killen kollade på julklappar igår. Sjukt svårt att hitta julklappar! Men vi lyckades. Däremot hade jag tröttnat på att gå runt efter 50 minuter och ville bara sova. Men jag stod ut och vi tog en fika; hallonpaj och moccalatte. Riktigt mysigt! 
Om en liten stund ska jag åka till tandläkaren för att få min bettskena. Ska bli skönt att äntligen få den nu faktiskt! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0