Lycklig tjej!

Den 27e november, förra onsdagen, släpptes Doctor Who: Legacy, ett spel för Andriod och iOS. Men, inte i Sverige! Jag kunde helt enkelt inte ladda ner det och var riktigt frustrerad, men nu när jag kollade igen så hade den kommit ut för oss som bor i Sverige! Spelet är gratis, däremot finns det minitransaktioner i spelet. Där man helt enkelt betalar en liten summa pengar för att köpa vissa saker i spelet som ger en fördel. Jag har testat att spela lite! 
 
Det man gör är att man först får doktorn och en följeslagare (companion) och med dessa två ska man attackera och döda fienderna. Det är typ som ett pusselspel, liknar Bejeweled, där man flyttar på färgade juveler (i detta spelet är det runda "bollar") och matchar ihop dem. I Doctor Who Legacy kan man flytta på dessa lite friare. Man kan flytta dem nästan över hela spelplanen, men det fungerar bara om man matchar den med två andra bollar av samma färg. Varje följeslagare har varsin färg. När man matcar en viss färg är det alltså den motsvarande följeslagaren, med samma färg, som attackerar. Om flera bollar matchas så ökar combon; fler attackerar och attacken på varje blir starkare. Under spelets gång får man även föremål och nya följeslagare. Dessa ökar även i nivå och man får poäng man kan dela ut för att öka vissa av deras egenskaper. 
 
Gissa vad jag ska göra hela dagen idag..? 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ithrenniel

Åh, det låter ju jättekul ju! Jag måste se om jag kan ladda ner detta! :3

Svar: Gör det! :D
Chaiel

2013-12-03 @ 14:23:14
URL: http://ithrenniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0