Prokrastinering

Jag är superduktig på att prokrastinera - göra allt annat än att plugga. Jag har betalt hyran (ska vara betald sista december men behöver ha kvittot nu, kan inte skriva ut senare), fixat Swish, kollat på Doctor Who, kollat på nyårsklänningar, ätit mat, tagit ut hundarna, kollat kurser och en himla massa andra saker. Känner att jag måste ta tag i det viktigaste, plugget, nu! Lite senare i eftermiddag ska jag prata med två klasskamrater och diskutera lite grejer. Jag lär mig riktigt mycket av att prata med andra och repetera det jag har läst. Att förklara muntligt. Man ska dessutom använda sig av alla sinnen när man ska lära sig något. Läsa, skriva, tala, lyssna. Ta in information, upprepa informationen. Tre dagar är riktigt lite tid att plugga till en tenta. Men, av 100p är tentan inte mer än 23, så det är ju inte hela världen om den går halvbra. Samtidigt vill man ju alltid göra sitt
bästa.
 
Te i kaffemuggen, varför inte liksom? 

 

Kommentarer
Postat av: Therese johansson

Vilken fin blogg du har! :)
Ha en trevlig dag, kram! :)

Svar: Tack så jättemycket! Detsamma! :)
Chaiel

2013-12-18 @ 19:50:00
URL: http://solenskineridag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0