WIndowskärlek!

Jag är så otroligt nöjd! Köpte min dator för snart tre veckor sedan, och har inte ångrat mig en sekund! Det beror visserligen mest på smidigheten. Datorn jag köpte har operativsystemet Windows 8, vilket jag tycker är otroligt snyggt! Dessutom äger jag en Nokia Lumia 800 med WP7.5 (imorgon ska det enligt rykten uppdateras till 7.8!). Det som är så otroligt awesome med en W8 dator och en Windows Phone är att allt synkas inom sekunder mellan datorn och telefonen! Hela min kontaktbok på telefonen är synkad till Facebook och MSN. Jag kan med andra ord skriva till människor på facebook direkt från telefonen utan att logga in på facebook. Men dessutom är hela min kontaktbok på telefonen även synkad till datorn. Alla telefonnummer jag har på min mobil finns därmed på datorn. Kalendern jag har på datorn är också den synkad till telefonen. Om jag exempelvis lägger upp en händelse i kalendern på datorn så kommer det upp direkt på telefonen. Vilket gör det sjukt smidigt för mig när jag lägger in varje nytt schema jag får från skolan. 
Ytterligare något som hör till smidighetskategorin: Skydrive!
Jag har Skydrive både på telefonen och på datorn. När jag sitter på en föreläsning antecknar jag bara på datorn och har inget papper alls med mig. Nackdelen med det är att jag inte kan rita det som föreläsaren ritar på tavlan. Däremot kan jag med telefonen ta en bild på tavlan, som direkt synkas till datorn med Skydrive. 
 
Måste verkligen säga att Windows har lyckats med att förenkla min vardag. Man kan tycka att Apple är bra etc etc, men de som inte kan argumentera med mig om varför Apple är bra, utan gång på gång bara tar upp att deras produkter har snygg design (vilket de inte har), har enligt mig ingen som helst talan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0