Juice!

Jag är ingen läsk-människa. Jag avskyr hur sött och äckligt det är, samt kolsyran... Många klagar på mig när jag dricker te, och lägger i 2-3 teskedar socker i koppen. "Ska du verkligen ha så mycket socker i!?" Och så sitter sedan själva där och häver i sig en 2 liters Coca-Cola flaska. 
Juice är väl sockermässigt inte mycket bättre än vad läsk är. Däremot sitter jag inte under en hel kväll och dricker två liter. Jag dricker bara juice när jag äter, älskar när det är syrligt och sött på samma gång. Annars dricker jag vatten när jag är törstig. Juice innehåller dessutom c-vitamin. Bäst är väl dock att göra sin egna juice! Då får man även i sig fibrerna i frukterna och alla vitaminer. 
Den juice jag har druckit ett tag nu är Bravos Äpple, Apelsin & passionsfruktjuice, hur god som helst! 
 
Många som försöker gå ner i vikt tänker ofta bara på vad de äter och inte vad de dricker. Att byta från läsk och andra söta drycker till vatten, som egentligen är bäst att dricka, kan man sänka sitt kaloriintag en del. Och sedan finns det alkohol man kan ha en del diskussioner om också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0