Kampsport?

Åkte in och tränade idag. Otroligt skönt! Märker redan skillnad på mina armar. De har varit som spagetti i hela mitt liv. Jag har kunnat spänna dem och de har varit lika mjuka oavsett vad. Men efter jag har börjat träna så blir musklerna i armarna hårda när jag spänner dem, och man kan se en antydan till att det faktiskt finns muskler där inne någonstans! I och med att jag bara är skinn och ben också så syns resultatet tydligare och snabbare. Säger inte att jag är biff än, men jag börjar bli!
 
Jag vill börja med krav maga. En klasskamrat håller på med det och det verkar faktiskt roligt! Kort och gott är det självförsvar. Och har utvecklats i Israel. Som tjej tror jag att det är bra att kunna självförsvar med tanke på vilka idioter det finns ute på gatorna. Självkänslan tror jag dessutom ökar. Alla ser mig dessutom som en liten söt flicka, som inte klarar någonting själv. Och den bilden vill jag krossa. Jag vill inte vara en liten mesig tjej. Människor tar mig inte på allvar när jag säger åt dem att passa sig, utan säger "Aha, och vad ska du göra då, då?". Stör mig på det. De ska ha respekt och vara rädda för mig! 
 
Men iallafall. Efter träning åkte jag till jobbet. Det var minst lika lugnt idag som det var igår och jag kunde gå hem tidigare. Det är skönt när det är lugnare, då behöver man inte stressa och det gör ingenting om man drar benen efter sig. Man kan dessutom göra arbetet noggrannare, samt göra lite extra än vad man gör annars. 
 
 
Många frågar mig om hur jag gör för att få min kropp. Svaret på den frågan är helt enkelt att jag äter. Allt och lite till! Min ämnesomsättning är på tok för hög... Nu tränar jag också, men träningen har ännu inte någon större synlig påverkan på kroppen.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erik

riktigt fin mage <3<3

2013-07-25 @ 02:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0