Squats

Har jobbat de senaste dagarna, och tränade i söndags och idag. Om jag tränar armar flera dagar i rad märker jag inget resultat på att styrkan ökar, däremot gör jag det om jag vilar en eller två dagar efter att jag har tränat armar. Återhämtning är bra grejer det! Jag och killen har dessutom börjat med squats nu. Jag brukar köra benpress för att träna baksida lår och rumpa, men squats är nog mer effektivt. Om man dessutom tränar med en skivstång utan ställning tränar man balansen och alla småmuskler runt omkring. Men just nu kör jag med en ställning eftersom att det känns säkrast, och för att jag ska få in rörelsen. Jag lägger inte heller på några vikter än, förrän jag är säker på att jag gör rätt, och att rörelsen sitter, man ska exempelvis inte svanka eller kuta med ryggen när man kör övningen. 
 
Har testat att springa de senaste dagarna. Men hade ont i tån sedan i lördags, när jag tränade i söndags, så det blev inget spring. Sprang bara snett och konstigt eftersom att jag inte kunde belasta den inre delen av foten, utan sprang och belastade den yttre delen. Inte bra att belasta fel! Nu är tån mycket bättre, men jag fick ont i sidan av att springa, och det var inte håll. Min kropp är allt bra skum.. ska testa imorgon igen! 
 
Har bara två dagar kvar att jobba innan jag är ledig i fyra dagar, wooohoo!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0