Workout!

Tränade tredje dagen i rad idag. Så skönt! Har fortfarande träningsvärk i benen sedan i söndags så valde att träna armar igen. Hade ingen träningsvärk i dem sedan igår, både bra och dåligt antar jag. I början testade jag att springa som uppvärmning. Jag brukar bara oftast värma upp genom att köra "powerwalk" i 10-20 minuter på löpbandet, eller köra crosstrainer. Men nu testade jag att springa/jogga, också för att träna konditionen. Och herregud vilken dålig kondition jag har! Sprang 500 meter sedan var jag helt slut. Ska i alla fall börja lugnt och försöka öka på det hela tiden. Tror man måste sätta upp små rimliga mål att nå. Man kan ha ett slutmål om var man vill komma. Men man måste ha små delmål på vägen.
 
Konditionsträning är bra för hela kroppen, speciellt för hjärtat och kärlen, men också för hjärnan. Undersökningar har visat att man blir "smartare" av konditionsträning (baserat från en föreläsning jag hade av en hjärnforskare i utvecklingsbiologi). Styrketräning har dock inte samma effekt på hjärnan. Konditionsträning förbränner dock mer. Jag måste därmed tänka på att ersätta allt det jag förlorar så att jag inte får ett underskott. Jag vill ju inte bli smalare...
 
 
Efteråt körde jag benspark, för att träna upp knäna så att jag kan öka vikten i benpressen utan att det gör ont. Jag fick även hjälp av killen att träna magen. Gjorde vanliga situps, plankan, låg på rygg och lyfte benen upp och ner etc. Han sa hela tiden "tio till, sedan är vi klara", men icke! Gjorde den ena övningen efter den andra utan paus upprepade gånger. Jag var helt slut! Men jag behöver någon som pushar på mig, hade ju aldrig gjort allt detta idag om inte jag hade haft honom som tjatade på mig att fortsätta. 
 
Nu blir det slapp! Spela Civilization V och kolla på True Blood samtidigt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0