Hyères

Landade i Nice i lördags och hela resan gick bra. Fick en chock av värmen! Vi hyrde en bil i Nice och började åka ner mot Marseille, men stannade några mil därifrån i Hyères, där vi bor på ett riktigt fint hotell! 
Poolen ligger precis utanför dörren! 
Har badat i havet, men mest i poolen. Fransmännen kan tyvärr inte engelska här heller, så har fått plocka fram mina gamla franskakunskaper. 
Vi har gått på en marknad och hittat en klänning till mig för 15 euro. Igår köpte jag även en till klänning för 9,90 euro. Rätt billigt! Här kan man dessutom köpa sprit i matvarubutiker, och de kollar inte ens legitimationen även om åldersgränsen är 18 år. Ovant!
 
Men det är soligt här och oftast över 25 grader varmt. Helt underbart! Har inte bränt mig nästan alls under de senaste dagarna som tur är. Bara lite lätt, men har blivit brun direkt efter. Skönt att man har en såpass bra hud och slipper bli knallröd och sedan vit igen!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0