Saint Tropez

Igår var det molnigt hemma hos oss i Hyères så vi tog en sväng till Saint Tropez. 
Vägen dit från där vi bor är rätt brant och riktigt läskig att åka bil på (åker runt i bergen). Sitter och har världens panik hela vägen... Men vi överlevde!
I Saint Tropez var det klarblå himmel och strålande solsken! Ett flertal yachts låg dessutom i hamnen, och vet inte hur många ferraris, porsches och lamborghinis vi såg på gatorna... I butikerna fanns det nästan bara märkeskläder, och restaurangerna var riktigt dyra och fina. Kände sig inte riktigt hemma där, men Saint Tropez är i övrigt en väldigt mysig stad med gamla gator och hus. 
Vi gick runt i några butiker och jag köpte ett snyggt linne och en keps; behöver verkligen det så att jag inte ser ut som en tomat i ansiktet...
 
Efter att vi var i Saint Tropez åkte vi upp i bergen till en mysig by och åt middag på en liten restaurang. Jag som är galen i lasagne valde självklart det och jag blev inte besviken!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0