Utflykt!

Idag bestämde vi oss för att åka på utflykt! Hotellet verkar vara fullbokat så vi bestämde oss för att åka och upptäcka lite av Frankrike istället för att ligga och bada i en fullpropp pool. När vi åkte ut från halvön där vi bor var det världens kö in dit. Inte så konstigt med tanke på att det finns väldigt många badstränder där. 
Vi åkte till La Londe och gick på marknaden där. Det var väldigt mycket folk och var varmt, men annars var det mysigt! Älskar lukterna av oliver, grillat, lavendel och alla olika kryddor som de säljer. 
Jag hittade dessvärre ingenting, men det var nog bara bra, måste spara pengarna! 
 
Vi åkte senare till en by lite högre upp. Smala gator, små butiker och söta hus! Väldigt fint, med vacker utsikt. Hittade en restaurang som vi åt på också. Beställde en hel meny så det blev både förrätt, huvudrätt och dessert. 
Åt ceasarsallad som förrätt. Riktigt gott, även om jag inte gillar sallad särskilt mycket... Och osten är gudomlig! Till huvudrätt åt jag grillad kycklingfilé och till efterätt blev det panna cotta med hallon och cocoskaka. Efter all den maten rullade jag ut därifrån! 
 
Efteråt gick vi runt en liten stund till innan vi bestämde oss för att åka hemåt. 
 
Här är lite bilder från idag. Använde mitt 50mm objektiv vilket dessvärre gav sämre fokus på vissa ställen. Nästa gång ska jag nog inte ha så stor bländaröppning...
 
Sallad med senapsdressing (MUMS), bakpotatis och kycklingfilé
 
Panna cotta med hallon, cocoskaka, jordgubbe, kiwi och ananas
 
Espresso, fruktmousse, macaron, fruktsallad och chokladkaka
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0