Hunger Games 2

Åt världens bästa "frukost"/brunch idag! Lasagne! Är så otroligt kär i den maträtten, helt sjukt! Har älskat den i hela mitt liv och kommer göra det i resten av mitt liv också. Man kan i princip jämföra mig med katten Gustaf som också är heltokig i lasagne. 
Case Study/redovisning idag igen. Det är lite segt att lyssna igenom en massa redovisningar dag ut och dag in. Däremot är ju ämnena faktiskt rätt intressanta! 
Efter skolan åkte jag till stan och mötte upp killen. Hade tänkt träna efter skolan, men behövde äta innan, och det blev helt enkelt för tight med tid så jag orkade inte åka till gymmet för att träna i en kvart och sedan åka till bion. Onödigt och stressigt! 
Men vi åkte till Bergakungen och satte oss på restaurangen Danilo och åt en nachotallrik tillsammans. Det var mysigt att sitta och prata och äta. Och den restaurangen är så grym! Servitrisen var dessutom så otroligt trevlig och rolig! 
Sedan var det dags för film. Hunger Games! 
Jag har läst alla böckerna, så stora delar var ju redan spoilade. Men det var ett tag sedan jag läste dem och mindes inte allt, som tur var! Men det var många scener som var riktigt starka. Och hjälp vad berörd jag blev!  Fick tårar i ögonen ett flertal gånger. Och i början forsade nästan tårarna! Ovanligt att en film berör så mycket. Den är ju trotsallt inte ens verklighetsbaserad! Det är ju bara fiction. Påhittad berättelse. Men ack så bra filmen var! Jennifer Lawrence gör dessutom ett strålande jobb! Hon passar så bra in i rollen. Hon är dessutom så otroligt tuff (och galet snygg!). I början är Katniss osäker och ska vara presidenten Snow till lags. Försöker göra allt för att de hon älskar inte ska bli skadade. Men efter ett samtal med Prim, och efter att hon och Peeta får reda på att de ska vara med i Hunger Games återigen, märker man hur trotset växer allt starkare hos henne. Och med all rätt! 
Men för att sammanfatta kort; GRYM FILM!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin Eriksson

Jag blev också tårögd under filmen. Jag gillade både ettan och tvåan väldigt mycket. Längtar tills den sista filmen kommer! :)

Svar: Ja, det gör jag med! :)
Chaiel

2013-12-03 @ 20:22:56
URL: http://maley.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0