I failed!

Tanken var att jag skulle träna idag, men så blev det inte! Hoppade över det och tog en fika istället. Killens tåg var sent och jag har redan ont i hela kroppen och var trött, så tänkte att det skulle vara bättre att vila idag och träna resten av veckan istället. Dessutom behövde jag göra ett antal andra ärenden i stan. Men jag åkte in till Espresshouse och väntade på killen, tog en fika, pluggade lite och hann till och med prata en stund med pappa. Imorgon är jag dessutom ledig, så ska tvätta och börja med en uppgift som ska vara klar om två veckor och som jag ska göra en redovisning om. Lite nervöst! Jag och min "partner" bestämde oss för att ha den första redovisningen, och det är lite läskigt! Man sätter ju gränsen för de andra liksom. Men å andra sidan är det ju bara skönt att få den avklarad.
 
GIllar verkligen upplägget på kursen. Det är skönt och bra att hela tiden vara stimulerad under kursen! Att hela tiden ha en uppgift att göra, och uppgifter som dessutom innebär att kolla på intressanta "filmer"/vidoes, och läsa intressanta texter. Tror faktiskt jag kommer lära mig mer under denna kursen än någon annan. I andra kurser har vi föreläsningar (jag pluggar ingenting under de första veckorna) och när det närmar sig tentan så råpluggar jag. Att konstant ge uppgifter som ska göras, och som ska vara klara någon dag senare, är mycket bättre och leder till mer tankeverksamhet, samt (vad jag tror) bättre inlärning.
 
Varm choklad och cheesecake! Min mage är lite för mesig för kaffe... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0