Spara, spara, spara!

Varit duktig och städat lite. Ska alldeles strax plugga lite och sedan spela. Om det blir GTA eller Civ vet jag inte än dock! Har kollat lite på inredning och andra saker vi ska köpa till lägenheten. Mest för att kolla priset och se vad allt hamnar på. Kan vara bra att ha koll på det redan nu faktiskt. Jag försöker spara så mycket jag kan. Har inte så jättemycket att röra mig med, men så länge jag har pengar på matkontot så är jag nöjd! Mat är alltid prio ett. Att inte ha pengar till annat, som att gå ut och festa eller shoppa gör faktiskt ingenting. Jag sparar hellre varje krona till att piffa till lägenheten. Det är ju viktigt att man trivs i sitt nya boende och jag känner verkligen inget behov till att festa, och kläder har jag ju redan! Har även suttit och kollat lite efter fler jobb. Problemet är inte bara att jag inte får jobben jag söker, utan att det knappt finns några jobb att söka heller. Jag fick även besked igår att jobbet jag hade sökt på AcademicWork hade tilldelats någon annan med mer erfarenhet. Känns lite surt, men skönt att ha fått besked i alla fall så att man slipper sitta och undra. Tänk om fler arbetsgivare hade gjort på samma sätt? Å andra sidan är det väl mycket jobb att ringa runt till alla som har varit på intervju och tala om för dem att de inte fått jobbet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0