Stockholm!

Idag var min mammas födelsedag. Så jag och min syster tänkte överraska henne! Vi tänkte först ta tåg upp till Stockholm, men det blev rätt dyrt. Sedan tänkte vi ta flyget, billigare men fortfarande dyrt. Till slut kom vi på att min systers kille kunde köra oss hela vägen till Stockholm, billigaste alternativet, så det blev det! 
De hämtade mig igår hemma hos mig vid 16 tiden, efter att jag haft en presentation i 1,5 timme... Sedan åkte vi till Allum och handlade en maaaassa godis, energidryck och chips (5 påsar...). Resekost ftw! 
Vi åkte sedan och hälsade på min mormor en snabbis, och åt lite mat hos henne innan vi slutligen satte oss i bilen för att resa iväg! 
Det första vi gjorde var att åka vilse. Vi följde först GPSen, och hamnade i Landvetter!? Vägen var dessutom helt ny så GPSen gav oss helt fel information. Efter att ha hittat tillbaka igen bestämde vi oss för att dumpa GPSen och istället använda oss av skyltarna. Och vi började sakta men säkert närma oss Stockholm! Stannade några gånger på vägen för att gå på toa och äta mat. Och vi hittade hem till mina föräldrar halv 1 på natten. Skulle egentligen kommit tidigare, men så blev det tyvärr inte. 
Pappa hade inte låst ytterdörren så vi gick in tyst och smög sedan till mina föräldrars sovrum. De sov ju eftersom att det var så sent, och mamma visste inte ens att vi skulle komma! Viskade: "Mamma! Jag och Rebecca är här!"
Varvid vi hör från henne; "Mmmm...."
Viskar samma sak igen och får samma respons, så jag säger istället högt; "Mamma, jag och Rebecca är här!" 
Då vaknade hon till, tände lampan och satte sig käpprak upp i sängen helt överlycklig och bad oss komma och krama henne, varvid hon säger: "Detta är den bästa födelsedagspresenten jag har fått!"
 
Så det blev riktigt lyckat. Och det var riktigt värt att åka från Göteborg till Stockholm i 6 timmar för att få se hennes reaktion. Visste ju att hon inte önskade sig något annat än att vi skulle vara där och fira med henne. Har haft en mysig dag med familjen idag. Ätit god mat och tårta! Det är ju tyvärr synd att man inte kan ses så ofta, men man uppskattar det mer nu när man väl syns!
 
 
Till frukost; mammas underbara risgrynsgröt!
 
 
Hittade min systers supersnygga TARDIS-mugg som hon fick av mig i födelsedagspresent!
 
 
Min underbara söta kanin Cocktail som numer är min systers kanin. Saknar henne lite faktiskt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0