Tegalen

Åh vad jag älskar te! Idag köpte jag två nya teer. En av dem har jag haft innan, med äpple, kanel och russin. Nu köpte jag en till med passionsfrukt, mango och apelsin. Ska bli spännande att testa! 
Personen jag skulle plugga med imorse mådde inte bra så hon kom inte. Men annars gick labben bra. Lite segt dock och plocka bakteriekolonier från 10 plattor och placera dem på 8 plattor. Man skulle använda tandpetare. Men det fanns inga över till oss så vi fick pipettspetsar. Vi trodde att det skulle vara jättesvårt att använda dem, men när vi senare fick tag på tandpetare så tyckte vi både att pipettspetsarna var mycket bättre att använda. Jag gillar precisionsarbete när man ska stta och pilla med små grejer. Jag är väl konstig eller något! Det tog dock längre tid för oss än för andra eftersom att vi hela tiden behövde leta efter nya spetsar. Men tillslut var vi klara! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0