Felina

Sista avsnittet på Breaking Bad sändes i USA inatt. Avsnittet är döpt till "Felina". Det roliga är att Felina blir Fe (Järn) Li (Litium) och Na (Natrium). Med andra ord; "blood, meth and tears". Felina är även ett anagram på Finale. Kul att man leker så med ord! Jag ser iallafall fram emot avsnittet. Det finns bara fem säsonger av Breaking Bad men det tycker jag har varit tillräckligt. Några säsonger till hade varit alldeles för mycket. Det hade inte riktigt fungerat om serien hade pågått längre. 
För mig som är intresserad av kemi och pluggade kemi ett halvår förra året har serien varit riktigt rolig att se på. Iallafall i första säsongen när han använde kemiska kunskaper för att göra olika saker. Det var ett avsnitt när man får se namnen på de olika burkarna han har, när ska visa någon hur man gör amfetamin, och han tar en burk med röd fosfor och häller i en vätska. Innan han gjorde någonting sa jag: POOFF, och alldeles riktigt så smällde det. Eller ja, började brinna och bildade en giftig rök. I senare säsonger har det tyvärr inte alls varit lika mycket av det. Då har han bara kämpat med att tvätta sina pengar och undvikt att åka fast. 
 
I vilket fall som helst, ser fram emot avsnittet! Om en liten stund ska jag åka till skola och ha föreläsning. Sedan hem, äta, plugga och träna! Har lovat mig själv att träna minst tre dagar i veckan och försöka hinna plugga så mycket jag kan. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0