Hård skoldag

Haft en extremt hård dag i skolan. Eller inte.. Föreläsningen handlade om cytoskeleton i celler. Det finns tre olika typer och idag pratade hon om microfilament som är uppbyggda av actin. Sedan pratade hon lite om olika proteiner som styr strukturen som microfilamenten får, och hur actin sätts ihop till att bli just filament. Det är väl lagom intressant!
 
Vi ska göra ett projekt där alla väljer ett eget ämne att läsa om och sedan skriva en uppsats om. När vi har skrivit den kommer vi senare att presentera det vi har skrivit om. Jag valde ämnet biological clocks. Tycker det är intressant om hur den biologiska klockan fungerar. Hur kommer det sig att den kvinnliga kroppens menstruationscykel fungerar så bra? Finns många fler exempel på biologiska klockor! Så det ska bli intressant att läsa och sedan skriva om. 
 
Åt ett äpple idag på bussen hem eftersom jag inte har med mig lunch till skolan när jag ändå ska hem efteråt. Ibland kan jag bli så hungrig och låg på blodsocker att jag darrar och känner mig svimfärdig. Då är det alltid bra att ha ett äpple i väskan! Jag brukar inte äta äpplen, men nu har jag köpt ett par stycken jag ska smaska i mig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0