Det var ett tag sedan...

Idag har jag gjort två PCR, och har fått lära mig transfektera celler. Lite senare ska jag hämta min senaste PCR och sedan lysera några musssvansar som jag förhoppningsvis får om en liten stund. De senaste veckorna har det varit en del att göra på labbet och jag får hela tiden lära mig nya saker och nya metoder. Det var dock skönt att vara helt ledig under påsken, även om jag borde ha läst några artiklar och börjat skriva på min rapport då. Dagarna innan påsken hade jag otroligt ont i huvudet och jag misstänker att det var migrän. Jag kunde knappt hålla ögonen öppna eftersom ljuset var för starkt. Även ljud och lukter förvärrade huvudvärken. Jag ville bara ligga i ett mörkt rum och dö. 2 dygn senare var det som tur var borta, men jag mådde verkligen inte bra! 
 
Det allra bästa med påsken, även om vi inte gjorde så mycket annat än att spela, var nog vädret! Det var riktig sommarvärme. Vi gick iväg och handlade en dag, men gick istället till Eriksberg först och vandrade runt där. Otroligt vackert! Och det finns hur många nybyggda lägenheter som helst där! Jag hade dock jeans på mig, och hade gjort misstaget att ha dragit på mig vinterkängorna. Gissa om jag var överhettad? Men vi gick runt och njöt, det var så fint och mysigt! 
 
På annandagen i måndags åkte vi sedan till killens familj och åt en god middag hos dem. Det var kul att hälsa på dem; man träffas ju inte så ofta längre. Min familj åkte inte ner till Göteborg i år, men de ska åka och hälsa på mig i sommar när jag tar min examen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0