Fantasilös

Min dag idag? Rolig! Jag började med att preppa mitt DNA och satt och läste en artikel för att förstå vad FoxF1 har för roll i embryonalutvecklingen. Sedan åt jag lunch med en klasskamrat och skyndade mig till Lundbergslabbet för att få hjälp av min handledare med att sterilfiltrera fetalt kalvserum som jag skulle använda till att göra nytt medium till mina celler. Bara det att jag skulle göra en PCR också och hade glömt mitt DNA på andra sidan medicinarelängan, på Cancer Centret. Så jag fick gå tillbaka och hämta mina DNA-prover så att jag kunde påbörja min PCR. Sååå jobbigt! Under tiden som min PCR gick så gick jag tillbaka till cellodlingsrummet och sterilfiltrerade mitt kalvserum, vilket tog låååång tid. Blandade till mina medium, splittade mina celler, hämtade mina prover från PCR-maskinen, och sedan var jag klar för dagen! Allt detta tog dock längre tid än vad man kan tro.
 
Nu är jag helt slut! Har ont i hela kroppen från mitt träningspass igår. Jag försöker alltid pressa mig så mycket jag kan när jag tränar. Vilket jag känner av dagen efter; träningsvärk. Jag tränade bröst, triceps och mage igår. Jag brukar inte få träningsvärk i magen längre, så igår försökte jag träna den hårdare än jag någonsin gjort innan, och tadaa! Det känns nu efteråt! Jag ska dock vila idag och träna imorgon istället! Har träningsvärk i ryggen...? 
 
Och nu till dagens problem; vad ska jag laga för mat!? Jag har verkligen ingen aning alls. Behöver inspiration! Jag vill göra något enkelt som samtidigt är riktigt gott. Och jag vill helst slippa springa iväg och handla...
 
Frizzled <3
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Per

Du gör det inte lätt för amatörer att hänga med.
https://sv.wikipedia.org/wiki/PCR
https://sv.wikipedia.org/wiki/Transfektion

Laga mat! Vad finns ditt kylskåp? Kanske några lätt denatuerade proteiner högst 30 baspar långa stekta i transfett med valfri grönsak som dekoration. Till det passar vanlig 9%-ig aromatisk etanol. Efteråt kan matsmältningen främjas av elegant CoGnAc med Ronja Rövardotter touché.

Berätta gärna hur det blev.

2014-04-24 @ 19:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0