Geekmässa

Idag och imorgon är det sci-fi, spel och filmmässa på Svenska Mässan vid Korsvägen i Göteoborg. Jag och min kille åkte dit idag och jag blev överlycklig när jag såg att det faktiskt fanns en hel del grejer från Doctor Who där! Det var dock mer fokus på Star Wars tycker jag. Och utbudet av samlarföremål från spel var inte så stort. Det fanns nästan bara saker från Dota 2, Assassin's Creed och Call of Duty. Det var inte jättemycket cosplay, det fanns några som hade klätt ut sig, men inte alls många. Sedan var det några få skådespelare (typ fem stycken..?) från lite olika filmer/tvserier som jag inte kände igen, förutom en skådespelare från The Hobbit då. Man kunde ta kort med dem och få deras autografer. Jag var faktiskt mest intresserad av sakerna från Doctor Who. Jag ville ha en stor poster eller en t-shirt, och hittade faktiskt en grymt snygg t-shirt! Den är svart med TARDIS och englands flagga på. Så snygg! Jag fick testa den också på plats, och den sitter så sjukt bra på kroppen! Det är lite svårt med t-shirts för ofta är de för stora och har inga former. Jag vill gärna ha en tröja som följer mina former och ingen som är helt rak, men jag hittade en kvinnomodell! 
 
Det har varit så fint väder idag! Har gått runt med shorts och linne när vi var i stan. Efter vi kom hem åt vi lunch (potatisgratäng, vita bönor, bacon) och jag blev proppmätt, så vi tog en powernap! Jag har även börjat skriva lite på min rapport och har försökt hitta hur jag ska skriva in referenserna (källförteckningen). Det är nog det jag tycker är svårast med rapporten. Om man är smart skriver man in referenserna under tiden man skriver också, och inte när man är klar med rapporten. För då kommer man verkligen inte ihåg vilken referens som ska vara var.
 
Så snygg att jag dör! Jag kommer aldrig någonsin ta av mig den. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0