Lön!

Så sjukt gott att få både lön och studiemedel! Är glad att jag jobbade så mycket förra månaden, speciellt nu när jag inte kunnat jobba då jag håller på med mitt exjobb. Jag jobbade två-tre dagar per vecka, och till och med två dagar samma vecka jag skulle ha min tenta! Det var en utmaning, men jag visade för mig själv att jag kan klara av allt bara jag vill. Kul att höja svårighetsgraden ibland!
Om några minuter ska jag gå till det andra labbet och kolla på mina celler som jag har försökt transfektera. Jag tillsatte doxycyklin för att aktivera tetracyklinpromotern på plasmiden jag satte in i mina celler. När promotern är aktiverad kommer GFP (green fluroescent protein) att uttryckas. Om cellerna har tagit upp plasmiden kommer GFP att uttryckas när doxycyklin är tillsatt, och då kan man se ett uttryck och vara rätt säker på att man har lyckats transfektera några celler. Förhoppningsvis lyckades transfektionen, men man vet ju aldrig med molekylärbiologi. Ibland går det, ibland går det inte, och man vet aldrig varför. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0