Orange is the new black & Modern Family

Jag har precis kollat klart på första säsongen av Orange is the new black. Det är ju en serie som Netflix har gjort och de släpper hela säsongen på samma gång så att man slipper vänta en vecka på nästa avsnitt, vilket kan vara både positivt och negativt. Skönt att slippa vänta på avsnitten, å andra sidan kollar man på hela säsongen på en dag eller två. Jag föredrar ändå att jag kan kolla på alla avsnitt på samma gång, även om man måste vänta typ ett år på nästa säsong. Det finns bara en säsong av serien än så länge också, men nästa säsong kommer ut 6e juni, så jag behöver inte vänta jättelänge!

I övrigt har jag även kollat klart på Bones. Det finns 9 säsonger och ska komma ett avsnitt till på den säsongen innan det ska komma en tionde. Oftast blir serier sämre och sämre ju längre de går, som Smallville, Lost, How I Met your mother etc. Men Bones har verkligen varit bra hela tiden! Visserligen är den väldigt lik serien House där de får ett nytt "case" i varje avsnitt som de ska lösa, vilket till slut blir lite uttjatat. Men det är dramat i bakgrunden, mellan karaktärerna som gör serien bra. Jag har även börjat kolla på andra säsongen av Da Vincis Demon's som går nu, och även sjunde säsongen på Mad Men startade igen nyss.
 
Jag och min kille har även börjat kolla på Modern Family tillsammans. Den serien är perfekt att kolla på när man äter eftersom avsnitten inte är så långa. Den är dessutom väldigt rolig där det kort och gott handlar om en enda stor modern familj; pappan Jay (farfadern) är gift med en ung colombiansk kvinna, Gloria,  som har en son på 10-11 år, Manny. Jay har även en dotter, Claire, och en son Mitchell. Claire är gift med Phil och har tre barn; Hayley, den lite dumma, pojk och modeintresserade storasystern, Alex, den smarta yngre systern som älskar att retas med sina syskon, och sedan Luke som inte riktigt är den skarpaste kniven i lådan. Mithcell är tillsammans med Cameron och tillsammans har de adopterat en liten flicka, Lily, från Vietnam. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0