Transfekterade celler!

Min transfektion lyckades! Det var väl inte jättemånga celler som var transfekterade, från början när jag sådde ut mina celler var de ungefär 500,000 st. Nu har de fått växa till sig lite och är lätt över en miljon, om inte mer (de delar sig ungefär en gång per dag). Tydligen är dessa celler svåra att transfektera, så jag är rätt stolt över att jag lyckades första gången! Nu har jag dessutom sått ut cellerna till stora cellodlingsplattor på 15 cm i diameter, i olika spädningar upp till 1/64. Så nu ska de växa till sig i två-tre veckor innan jag kan fortsätta jobba med dem. 
 
Efter att jag hade sått ut cellerna gick jag hem eftersom jag var klar med allt jag skulle göra. Skönt med en lugn fredag! Det känns dessutom som att jag håller på att bli förkyld, vilket inte alls är roligt... Ska ju på intervju på måndag och då vill jag vara frisk!
 
 
Såhär ser celler ut som har GFP i sig. Dessa celler är dock inte mina och de är inte heller samma typ av celler som de jag använder. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0