Leedig!

Varit ledig i några dagar nu vilket har varit skönt. Jag jobbar dock inte så mycket varje vecka, just nu jobbar jag 10 timmar per pass, två dagar i veckan. Men det är helt lagom för mig! Denna veckan har jag satsat ordentligt på träningen faktiskt. Jag har legat på latsidan och har inte orkat ta mig till gymmet, dessutom avskyr jag att träna när det är så varmt som det har varit. Man är varm och så blir man liksom bara varmare, och i kranen finns det inget kallt vatten att dricka för att kyla ner sig själv. Men nu har det blivit svalare väder och jag har äntligen börjat ta tag i min träning igen. Om jag ändå är ledig fem dagar i veckan kan jag ju lika gärna göra något vettigt av tiden och träna istället! 
 
Ytterligare en nyhet i min vardag är att jag har kommit in på den kurs jag ville läsa. Vi hade bara en kurs som vi skulle kunna läsa, alltså en kemikurs eftersom att institutionen tabbade sig och tog bort den enda kurs vi egentligen bara kunde läsa. Så vi fick tillåtelse att läsa en kemikurs istället. Problemet var bara att alla vi molekylärbiologer som hade sökt den hamnade som reserver och vi var inte säkra på att vi skulle komma in på kursen, men det gjorde vi minsann! Vilket var tur, jag var nära på att kontakta mitt nuvarande jobb för att kolla om jag skulle kunna få jobba i 2,5 månad. För det första behöver jag jobba för att få pengar, för det andra behöver jag jobba för att jag skulle gå i taket av att inte ha något att göra i 2,5 månad. Men det löste sig nu! Däremot fick vi ytterligare ett problem; trots att alla hade sökt en kurs inom genetik och tackat ja till platsen så blev vi alla strukna från den. Hur skumt som helst. Kan ju vara så att det är för få som sökt den så att den inte går till hösten, men då kan ju institutionen kontakta oss och tala om det så att vi kan söka någon annan kurs. Förhoppningsvis fixar de det, det är trotsallt några månader kvar till den börjar, men det är riktigt jobbigt att allt ska krångla så. GU, speciellt institutionen för kemi och molekylärbiologi är bra på det....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0