Frukost!

Imorse kunde jag verkligen sova hur länge jag ville! Hade ingen tid alls att vara tvungen att gå upp till. Underbart! Killen skulle dock till jobbet (han gick nyss) så han drog upp mig ur sängen så att jag skulle äta frukost med honom. Att gå upp 11 är ju inte så farligt ändå. Men jag hade nog annars legat och dragit mig ett bra tag till. Det är ju faktiskt mysigare att äta frukost ihop. Vi gör ju inte det på vardagarna eftersom båda går upp olika tider på morgonen. Men då får man se till att göra det till helgen istället! 
 
Igår när vi handlade så köpte vi bara vanlig naturell fil istället för smaksatt fil. Sedan köpte vi lite frusna bär och tänkte att det är bättre att ha i filen än socker eller sylt. Så vi åt det till frukost imorse och hjälp vad gott det är! Hallon är dock lite sura så jag tog bara lite extra socker i för att jämna ut det. Idag var även första dagen som vi använde vår kaffekokare! Vi har ju druckit kaffe innan, men det har ju varit Nescafe som löser upp sig själv. Både kaffesorterna  är väl goda, men det är kul att variera lite! 
 
Jag har inga större planer för dagen; är ju ledig! Men ska nog städa toaletten lite. Som f.d housekeeper och molekylärbiolog känner jag att jag har blivit megapedantisk och ska städa allt supernoga. Som housekeeper städar man ställen man aldrig tänker på att man kanske borde städa, och som molekylärbiolog tänker man på alla bakterier, (speciellt patogena) som växer överallt. Jag springer runt och städar lägenheten och speciellt i köket hela tiden. Men när det kommer till mat, och köket, så är det extremt noga att bra hygien. Så är det bara! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0