Funderingar

Om ett halvår kommer jag ha tagit kandidatexamen och kommer inte ens ha fyllt 22 år. Då har jag också pluggat i 15 år. Det är två tredjedelar av mitt liv! Om ytterligare två år kommer jag ha tagit masterexamen (om allt går som planerat) och 4-5 år efter det har jag dessutom också doktorerat. Jag kommer vara ungefär 27 år när jag är helt klar och kommer ha pluggat i ca 20 år. Det är helt sjukt hur länge det är! Jag funderar lite också om jag verkligen kommer klara av det. Att klara av allt utan att ta en paus mellan. Men jag vet att det är detta jag vill göra, så varför vänta? Jag har inte direkt några problem med att studera heller. Jag älskar det. Jag älskar att lära mig! Däremot är det påfrestande och man måste ha disciplin. Men om jag vill klara det så kommer jag göra det! 
Det är iallafall skönt att jag har kommit så långt som jag har kommit. Och om någon vecka kommer jag påbörja näst sista kursen för kandidatprogrammet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0