Immunologi

Att läsa immunologi, om hur kroppens immunförsvar fungerar, är extremt roligt! Och framförallt intressant. Helt galet hur fort tiden går under föreläsningarna. I tidigare kurser brukar vi bara ha en föreläsning per dag, på totalt en och en halv timme. Nu har vi istället två föreläsningar på totalt 3 timmar, från 10-15 (en timme är lunch också, och en timme blir för alla pauser vi tar). När man inte har haft så långa dagar i skolan som jag nu inte har haft på ett tag så är det rätt ovant. Jag trodde att det skulle vara svårt att hålla koncentrationen och intresset, men det går faktiskt! Jag tycker att föreläsningarna är galet intressanta och jag förstår även vad det handlar om. Mina föreläsare är dessutom extremt grymma! Jag föredrar visserligen våra brittiska och amerikanska föreläsare mer än de svenska eftersom att de har bättre engelska. Jag gillar inte riktigt att lyssna på när någon bryter på svenska. Sedan är det dessutom mycket lättare att höra vad de säger när de har engelska som sitt modersmål. 
 
Känns som att jag får nya idéer om vad jag vill hålla på med (forska om) när jag har tagit examen och doktorerat och allt, efter varje kurs jag går. När jag läste den avancerade kursen i molekylärbiologi i höstas ville jag jobba med tumörer, efter mikrobiologin ville jag jobba med bakterier och antibiotika, och nu vill jag jobba med immunförsvaret. Att det ska vara så svårt att välja! Det är ju så otroligt mycket jag tycker är intressant också. Jag får väl se vad jag väljer att göra senare. Det är trotsallt några år kvar innan jag tar mastern och ska doktorera...
 
 

Kommentarer
Postat av: Per

Bred oartikulerad amerikanska kan vara jobbig att förstå.

Svar: Jo klart, viss amerikanska är jobbig att lyssna på. Men ofta går det faktiskt riktigt bra!
Chaiel

2014-01-29 @ 08:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0