Nyårsafton

Lite sen uppdatering, men jag är en rätt upptagen människa nuförtiden! På nyårsafton åkte iallafall jag och killen till Halmstad för att fira den med min syster som bor där. Vi tog Öresundståget och var framme runt 2. Sedan hade vi det trevligt en stund innan vi började laga mat. Det blev basilikamarinerade räkor med sallad och vitöksbröd. Räkor är inte riktigt min grej så det var inget jag åt av. Men herregud vad jag älskar vitlöksbröd! Och sallad! Därefter blev det hasselbackspotatis med vitlök- och rödvinsmarinerad oxfilé och rödvinssås. Jag och min syster tog på oss att göra rödvinssåsen själva. Vi försökte göra det förra året och den blev totalt kaotisk. Inte god någonstans (berodde på vinet också). Iår hade vi ett annat vin som vi testade att göra sås på. Och det gick väl sisådär? Inte lätt att bara följa ett recept. Hade gärna stått bredvid någon som faktiskt vet hur man gör och kollat på. Och mitt upp i allt såskokande drack jag bål, cider samt en shot. Så mot slutet blev det rätt flummigt! Men ingen klagade (alla var väl redan tillräckligt packade...) på såsen så det är ju bra! Maten var riktigt god. Jag gjorde en tzatziki också. Men det fanns inte så mycket yoghurt och jag råkade ta lite för mycket vitlök i... Men det gjorde inget! Jag älskar vitlök! Dessvärre gör inte min pojkvän det lika mycket som jag gör. Till efterätt blev det Tiramisú. Men vid det laget var alla proppmätta. Middagen var ändå rikigt lyckad och god! Efter middagen åkte vi iväg till en fest där det var 99,9% tjejer och alla var svartklädda förutom min kille. Där var vi fram till tolvslaget. Vi gick ut och kollade på raketerna, öppnade vårt mousserande vin och skålade in det nya året! Sedan gick vi vidare till ett uteställe i Halmstad. Det var riktigt fint och sjukt mycket folk ute! Men efter några timmar tröttnade vi och gick återigen hem. Kan även tillägga att jag aldrig mer kommer gå i klackskor. Hjälp vad ont i mina fötter jag hade efteråt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0