Pangkakor!

Det blev pannkakor ikväll! Mjölken började bli dålig och likaså äggen så det var bara bra, och det går så snabbt och lätt att göra. Dessutom är det ju riktigt gott också! Ska börja vid 8, halv 9 med att gå igenom presentationen med min klasskamrat. Skype och Google Drive är världens bästa "uppfinningar"! I drive kan två personer ändra i samma dokument/presentation på samma gång och i Skype kan man prata med varandra samtidigt. Perfekt! Hur pluggade man förr egentligen? Jag har verkligen försökt göra mina studier så digitala och så enkla som möjligt. Försöker underlätta allt. Alla dokument, anteckningar etc ligger på molnet Google Drive och jag kan nå dem från telefonen, stationära datorn och laptopen. Från överallt! Man minskar pappersanvändningen rejält faktiskt. Och varför åka in till skolan och diskutera med klasskamrater när man kan sitta hemma med sin morgonfriss i morgonrocken med en kopp te och babbla plugg? Det blir faktiskt mycket bekvämare på det sättet. Och tar mindre tid! Som den lilla tekniknörd jag är så älskar jag allt nytt som kommer och underlättar för mig som student. Jag är ju dessutom väldigt lat och vill att allt ska vara så lätt och tillgängligt som möjligt. Den late kommer även med de bästa lösningarna för att slippa göra något! Kan väl vara både för och nackdelar med att vara lat såklart. Man får sällan något gjort. Jag har dock verkligen tagit tag i det och fått mer disciplin, men bara för det så vill jag ändå underlätta för mig själv. Varför inte liksom? Man får tid över till andra roliga saker också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0