Pluggkväll

Kaffe utan att ha ätit middag var nog ingen vidare bra idé. Sitter och darrar och har lite svårt att koncentrera mig nu. Mår lite illa också. Dags för middag! Har läst en hel del i artikeln, men har bara hunnit med några sidor i en av de tre artiklar jag ska läsa. Det tar sådan lång tid att läsa, främst för att det är just en artikel. På engelska. Och samtdigt som man läser ska man försöka förstå vad den handlar om. Det är dessutom extremt många olika förkortninga på gener, transkriptionsfaktorer, receptorer, cytokiner, proteiner, celler etc. Allt är förkortat! Vilket visserligen är tur det, istället för 14 sidor hade nog artikeln varit tre gånger så lång... Tur iallafall att 4 av de 14 sidorna i artikeln är referenser också! Men i vilket fall som helst har jag två artiklar till att läsa när jag är klar med denna. Suck! Men jag ska ta en sak i taget och äta mat innan jag fortsätter att läsa. 
Jag bestämde mig för att inte träna idag. Om jag skulle åka och träna typ nu kommer jag inte vara hemma förrän 8, när jag har tänkt att sova. Skola och jobb går dessvärre före träningen! Jag får se till att lyckas trycka in ett träningspass någon av de kommande dagarna. Vill ju helst träna fem dagar per vecka, men det kan jag nog glömma. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0