Score

I torsdags gick jag och killen på en konsert, Score. Vi hade bokat biljetterna för flera månader sedan. Göteborgs Symfoniorkester spelade musik från datorspelvärlden. Det var från Super Mario, Legend of Zelda, Call of duty, Assasin's Creed, Journey, Beyond two souls, Last of us, Skyrim, Commodore 64-spel, L.A Noire etc etc. Kände inte igen så många förutom Skyrim. Upplevelsen var underbar! Det finns inget bättre än att lyssna på en orkester.. Se hur dirigenten engagerar sig med hela sin kropp men även hur varje musikant engagerar sig. Det är dessutom så pampigt och dramatiskt. Man blir verkligen påverkad. Det roligaste var ändå kombinationen mellan den äldre generationen och den nya kombinationen. Och det var verkligen gamers där. Personer som man skulle stoppa in i facket som typiska gamers. Och även en del äldre! Generationskrock? I vilket fall som helst blev jag positivt överraskad. Det var verkligen min typ av konsert och jag känner att jag förtjänar några vuxenpoäng!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0