Roll-call

Idag har vi roll-call, eller upprop i skolan för den nya kursen jag ska gå. Jag mår dock fortfarande inte bra och mår dessutom sämre än vad jag gjorde igår. Nu har min hals börjat svullna upp och kliar så att jag hela tiden känner att jag måste hosta. Men att hosta gör så jävla ont så jag inte vet vad jag ska göra med mig själv. Efter en kort stunds frustration och ilska när jag hade vaknat tog jag mitt förnuft till fånga och tog en värktablett, Ibumetin, för att minska svullnaden i halsen och således få bort att det kliar. Och så tog jag hostmedicin på det. Så nu är jag tllbaka i sängen och känner att livet är aningen bättre. Jag har även ringt till kontoret som har hand om utbildningarna inom biologi och meddelat att jag ska gå kursen, men inte kommer på uppropet. Känns bättre att ligga hemma och ta det lugnt. Ingen idé att försämra mina chanser att bli frisk! Däremot måste jag nog gå till skolan de kommande dagarna i veckan eftersom har vi ska ha någon genomgång till labben vi ska göra de kommande veckorna. Jag tror att vi ska få maskar (C. elegans) med en viss mutation som vi ska ta hand om och göra lite olika saker med. Dessa maskarna är pyttesmå och går inte att se med blotta ögat, men de är en populär modellorganism att jobba med, speciellt inom genetik. Man vet dessutom allt om dem. 
 
Nej, nu ska jag kolla någon serie och försöka somna om! 
 
C. elegans i mikroskop med GFP-märkt genuttryck
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0