Stockholm!

Jag och min syster tog tåget upp mot Stockholm torsdags kväll för att överraska vår mamma som fyllde år i lördags. Som förra året så visste hon inte om att vi skulle komma och blev riktigt glad är vi överraskade henne. När Två tredjedelar av familjen bor i Stockholm har man inte möjlighet att ses så ofta. MIn syster som bor i Halmstad är lite lättare att träffa då hon ofta åker hit för att hälsa på, och sedan åker ju jag också ner dit ibland. Det är både lite närmare samt att det är billigare. Resten av familjen får vi då träffa lite mer sällan. Vi hade en riktigt trevlig helg i Stockholm med mycket god mat; lasagne, oxfilé etc. Eftersom mamma fyllde år bakade jag även en daimcheesecake med toffeesås, och det var ritkigt gott, även om det nästan var för sött! 
 
På söndagen åkte hela familjen in till Stockholm och gick runt i stan i några timmar. Jag fick chans att gå till Science Fiction Bokhandeln och kolla på lite Doctor Who saker och bara allmänt nörda ner mig. Vi shoppade inget speciellt men vi hade det ändå trevligt. Vi åt middag på en restaurang innan vi åkte hem. På måndagen åkte jag och min syster hem igen! När vi stod på perrongen och väntade på tåget kommer det fram en tjej och frågade hur man skulle ta sig till ett visst ställe och både jag och min syster kan ingenting om Stockholm. Vi fick helt enkelt säga till henne att vi inte visste eftersom att vi var från Göteborg, och då ursäktade hon sig och sprang vidare. Tågresan hem gick bra och det var rätt tomt på tåget. Vi var inne i stan vid 12 och jag gick och köpte en Subway innan jag åkte till skolan för att gå på föreläsningen som började vid 1. 
 
Så ja, jag hade en riktigt trevlig helg med min familj och jag längtar tills vi ses igen, vilket redan är vid jul!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Per

När jag såg det här kom jag att tänka på dig, varför? Vet inte.
http://newsner.com/2014/11/de-har-verkligen-inte-en-aning-om-det-ratta-svaret-men-det-som-barnen-hittar-pa-gor-dem-till-genier/

2014-11-30 @ 21:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0