Espresso!

Jag och kille köpte en Espresso-maskin för någon vecka sedan. Och jag älskar den! Den maler kaffebönorna själv och brygger espresso, sedan kan man skumma mjölken genom att bara stoppa ner en slang i mjölkpaketet. Otroligt smidigt och så underbart gott! Vi har även köpt Irish Cream syrup att ha i kaffet, och det är farligt gott... Jag gillar inte snabbkaffe eller bryggkaffe särskilt mycket och tycker inte att det är speciellt gott, dessutom får jag ont i magen av att dricka det och i värsta fall huvudvärk, men jag har verkligen inte märkt av något sådant med vår kaffemaskin och de bönor vi använder. Jag sitter på dagarna och längtar efter dricka en kopp, när jag annars bara drack det på morgonen innan föreläsningar eller när jjag försökt plugga. 
 
När vi var på Kreta drack jag och killen dessutom alltid och islatte vid poolen och efter maten på kvällen tog vi varsin cappuccino, så det var lite därifrån vi fick idén om att skaffa en egen espressomaskin och göra eget gott kaffe hemma. Jag är i alla fall nöjd, ett av de bästa köp jag gjort!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0