Afterwork?

Jag och pojkvännen har en liten tradition sedan han började jobba, att gå på afterwork varje fredag. Mitt absoluta favoritställe just nu är Vapiano. Deras ceasarsallad med stekt oxfilé är sååå god! Men vi har även varit på Jensen's och på S.p.i.c.e. Det är rätt skönt att gå ut och äta någonstans om det är så att jag jobbar senare på kvällen. Men det är också skönt att ta en dag ledigt i veckan från att laga mat. 

Idag ska min pojkvän dock gå på afterwork med sitt jobb, så jag får hitta på något själv att göra idag! Jag är så slut efter veckan och att haft fullt upp att göra hela tiden, så jag vill bara ta det lugnt. Köpa något gott kött och steka det och äta det med någon god potatis, sås och sallad. Ska försöka hinna träna också. Och när jag är klar med allt ska jag antingen sätta mig i soffan och spela GTA V eller hitta något roligt spel att spela på datorn. Det är min typ av avkoppling! 
 
Det är en del att göra nu eftersom att vi ska flytta i december, och vi har redan sagt upp lägenheten. SGS har lagt ut vår lägenhet så vi har haft ett par som kom och kollade på den igår. Det var lite stressigt att hinna hem från skolan och sedan städa, men när det var gjort så var det riktigt skönt. Vi lagade dessutom en snabb och enkel maträtt; stekte köttfärs, blandade i crème fraiche med tomat och basilika, matlagningsgrädde och kryddade extra med tabasco och grillkrydda. Och sedan pasta till det! Det gick snabbt att få ihop och var faktiskt väldigt gott. 
 
Jag nästan längtar efter att arbetsdagen ska lida mot sitt slut så jag får åka hem och mysa! Jag har visserligen inte så mycket att göra i skolan. Får lite små arbetsuppgifter ibland att utföra. Men det är tråkigt att sitta och inte ha något att göra...
 
 

Kommentarer
Postat av: Per

Om 20 år, hur ser ditt liv ut då?

Svar: Gift, har två barn, en hund eller katt. Bor i en villa nära skogen men ändå inte långt bort från stan. Bor antingen i Göteborg, Stockholm eller utomlands (som England, Israel eller något annat spännande land). Kommer forska på cancer, ALS eller andra sjukdomar som har stor påverkan på människor liv. Det har förmodligen kommit ut något nytt dödligt virus då som jag hade velat forska på...
Chaiel

2015-11-07 @ 18:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0