Skadad...

Nu har jag gjort det igen. Skadat mig. 
Skulle laga mat vilket innebar att jag skulle skära potatis. Det slutade med ett blodigt kök och ett besök på akuten. Jag skar mig såpass djupt i fingret att jag misstänkte att det behövdes sys. Min pojkvän hjälpte mig till akuten och jag fick sitta där ett par timmar tills de kunde sy ihop mitt finger. Bor väldigt nära akuten som tur är, så behövde inte ta bil eller buss utan kunde bara gå en snabb promenad. Min pojkvän gick hem efter en stund och hämtade lite snacks och ett par hörlurar till mig så jag kunde sitta och kolla på serier under tiden. Det gick ingen nöd på mig! 
Jag fick fyra stygn och bedövningen släppte nästan så fort de var klara, vilket innebar att jag inte kunde somna eftersom att det bultade så i handen. 
Nu några dagar senare så gör det nästan inte ont alls i fingret, och nästa vecka ska jag ta ut stygnen. Tills dess kommer jag inte vara i skolan eftersom jag inte kan utföra något speciellt labbarbete då jag inte får på mig handskarna. Så jag kommer vara hemma och läsa och skriva på mitt examensarbete. 

Förra gången jag skadade ett finger (långfingret på högerhanden) så klämde jag av fingertoppen i dörren. Min pappa hittade fingertoppen (!!) och tog med sig den till läkaren. De sydde, efter många om och men, på den igen. Det hela var mycket mer komplicerat än vad det verkar vara nu. Jag gick med stygnen mycket längre och jag gick dessutom med bandage runt hela handen nästan hela sommaren, vilket innebar att jag inte kunde bada. Det blev dessutom infekterat och en läkare ville kapa av fingret vid leden. Vi gick inte med på det utan träffade en annan läkare som inte alls tyckte att det var något fel. Det hela slutade till sist bra och fingret läkte. Den påsydda toppen ramlade av och fingret blev några millimeter kortare än motsvarande långfinger på andra handen. Men det kan jag leva med! 
 
Jag måste bli mer försiktig och hålla bättre koll på mina fingrar...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0