Andra veckan!

Idag påbörjade jag andra träningsveckan på det träningsprogram jag kör nu. Målet är att jag om ca 10 veckor ska kunna springa 5 km. Denna vecka ökade sträckan med några hundra meter. Ingen jättestor förändring. Jag går ändå hela vägen runt sjön vilket är ca 2,9 km. Imorse var det dessutom väldigt fint väder ute, så jag klagar inte! Skönt att börja dagen med en go promenad. 
 
Det blir fortsatt skrivande på rapporten idag. Det går inte så bra känner jag. Det går långsamt och det är svårt att hitta källor. Det är faktiskt det som tar mest tid; att hitta vettiga artiklar med information så att jag förstår. Om jag inte förstår det jag ska skriva om så blir det bara jobbigt att skriva. Just nu skriver jag om näthinnan och om hur fotoreceptorerna fungerar. Det är sjukt intressant men det är svårt att förstå uppbyggnaden av cellerna om jag inte hittar bilder att kolla på. När det går dåligt med artikel-letandet så blir jag frustrerad och tappar fokus. Jag får så otroligt svårt för att koncentrera mig eftersom jag inte tycker att det är kul. Annars så gillar jag faktiskt att skriva och tycker att det är kul även om det är jobbigt. Jag får peppa mig under dagen och försöka kämpa med letandet. Eller helt enkelt hoppa över delar och fortsätta skriva på andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0