Att hålla sig till ämnet

Jag har haft lite problem de senaste dagarna med min masteruppsats. Jag sitter verkligen ner och pluggar under dagarna. Letar artiklar, läser och försöker skriva. Men jag får inte ner mer än två meningar på en dag. Jag läser ju om ögat och dess struktur just nu och det är sjukt svårt att hålla sig till ämnet och det som mina experiment verkligen har handlat om. Jag går verkligen in på detalj hur fotoreceptorerna i ögat fungerar och det är helt irrelevant. Men eftersom jag har mått lite dåligt över uppsatsen så åkte jag faktiskt in till skolan idag i hopp om att hitta någon att få lite inspiration från och för att bekräfta det jag tänker; att jag skriver för detaljerat. Andra anledningen till att jag åkte in var för att jag glömt min anteckningsbok där när jag åkte hem för två veckor sedan... 
 
Det var skönt att få prata och bolla idéer och också att träffa klasskamraterna. När man är hemma och skriver så möter man inte så mycket annat folk än sin sambo. Inget fel på honom såklart, men jag har saknat lite annat umgänge ändå. Det är skönt att prata med människor som sitter i lite samma sits som mig. Efter att jag var en stund i skolan så åkte jag in till stan och lämnade tillbaka min bikini på Hunkemöller jag köpte för en vecka sedan. Bikinin var väldigt snygg, men en metalldetalj som höll ihop två snören på ryggen gick sönder när jag tog av mig den. Självklart var ju alla storlekar slut men jag testade ett par andra bikinis med stor hjälp av personalen. De hjälpte mig med storlekar och modeller och i princip allt. Tillslut hittade jag en perfekt bikini som jag bytte till. Om det är något jag värderar i butiker jag handlar så är det att få bra och professionell hjälp, och det fick jag verkligen!
 
Men nu sitter jag återigen och pluggar och det tar ju aldrig slut. Min pojkvän är på lan hos en kompis
så jag är hemma alldeles själv. Men det går ingen större nöd på mig! Jag har unnat mig lite chilinötter och ett glas vitt vin!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0