Fredag!

För mig som har varit hemma i två veckor och kommer fortsätta vara det de kommande veckorna till min inlämning så är det inte så speciellt med helg. Jag är ju "ledig" hela tiden! Den enda skillnaden är att min kära sambo äntligen kommer vara hemma med mig. Även om jag inte har några problem med att vara ensam och trivs med det så saknar jag ändå att umgås med honom. Vi bor ju tillsammans och träffas varje dag, men det blir inte så många timmar. Jag brukar dessutom jobba nästan varje helg så då ses vi knappt heller. Så jag ser verkligen fram emot en mysig helg med honom nu!
 
Igår bestämde jag mig för att börja springa, vilket jag också gjorde. Det gick riktigt bra tills jag insåg att jag aldrig kom runt sjön jag tänkte gå runt, utan att jag hade börjat gå rakt ut i skogen. Jag hade ingen aning om var jag var, trots att jag hade min smartphone med GPS. Motionsspåren i skogen gick nämligen inte att se på min GPS. Till slut hittade jag en väg som fanns på min GPS och jag kunde äntligen hitta tillbaka. Det slutade med att jag gick 4,69 km istället för planerade 2,18 km. Men det var inte så farligt, kul med lite vardagsäventyr! Det jag gillar starkt med appen är att telefonen talar om för mig hur långt jag gått, hur långt jag har kvar och helt enkelt ger mig statistik under tiden. Då slipper man kolla på telefonen hela tiden för att veta hur långt man har gått. I slutet av träningspasset så sa den till och med "Du klarar det!" (med mekanisk röst). Kul med lite pepp och ett bra sätt att träna på om man inte har en kompis att träna med. 
 
Idag funderar jag dock på att vila eftersom jag har ont i hela kroppen och min träningsvärk i rumpan inte har släppt än. Beroende på hur rastlös jag blir efter pluggandet så kanske jag åker och tränar ändå. Men det återstår att se!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0