Morgon-powerwalk!

Igår morse när jag vaknade stack jag direkt till Härlanda Tjärn och tog en powerwalk. Jag älskar verkligen att gå i skogen och jag har saknat att ha en skog att gå i. Jag är ju uppvuxen i skogen och har levt en stor del av mitt liv ute på landet. Nu när man har studerat så har det varit bra att bo i stan; man slipper körkort och dyra kostnader som man får när man har bil. Kollektivtrafiken funkar väldigt bra. Jag är riktigt glad att vi ändå flyttade hit efter att ha bott på Lindholmen. Lindholmen är också fint på sitt sätt. Att åka longboard på piren sent på kvällen var roligt och mysigt, och det var perfekt att sitta på piren under varma sommardagar. Men det fanns inget fågelkvitter annat än måsar som skränade. Och det var ett konstant skrän av alkoholister och drogpåverkade utanför fönstret. Så att bo lite längre bort från stan men med en skog i närheten, träd utanför lägenheten och vakna upp av fågelkvitter, är helt perfekt. 
 
Senare under dagen blev det lite plugg, matlagning och sedan gick jag och pojkvännen och tränade. Gymmet vi tränar på nu är helt okej, det är väldigt skönt att det ligger såpass nära oss att vi inte behöver ta buss till gymmet. Men ett problem som har uppkommit nu när det blivit varmare ute är att det är OTROLIGT varmt inne på gymmet. Luften är kvav och varm. Man svettas innan man ens har börjat träna. Värmen är utmattande och det är inte särskilt praktiskt att bli trött och seg innan man ens har börjat träna. Jag ska försöka skriva ett mail idag till gymmet och klaga och be dem fixa ventilationen. 

Övriga planer idag är att skriva mer på uppsatsen. Vill som sagt bli klar. Och sedan blir det förmodligen träning igen ikväll! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0